Skola – kopienā

Skola – kopienā

Projekta nosaukums:Skola ‒ kopienā
Projekta numursNr. 4.2.3.1/1/24/I/001
Projekta finansējums:Projekta finansējums visiem partneriem: 15 951 890 EUR, tai skaitā ESF+ finansējums – 13 559 106 EUR, valsts finansējums 2 392 784 EUR (bez elastības finansējuma)
Īstenošanas laiks:2024. gada 1. jūlijs –  2029. gada 31. augusts
Projekta mērķis:Projekta mērķis ir attīstīt integrētu skolas – kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska samazināšanai izglītojamiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi.
Projekta mērķa grupapašvaldību, valsts un valsts augstskolu dibināto vispārējās izglītības iestāžu izglītojamie no 1. līdz 12. klasei;pašvaldību, valsts un valsts augstskolu dibināto profesionālās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības programmas īstenojošo vispārējās izglītības iestāžu izglītojamie no 1. līdz 4. kursam.
Projekta aktivitātes:Atbalsts starpresoru sadarbības stiprināšanai, attīstot integrētu skolas-kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un PMP riska samazināšanai izglītojamajiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi, kā arī starpinstitūciju sadarbības mehānisma pilnveidei pašvaldībās un preventīvajā darbā iesaistīto speciālistu sadarbībai pašvaldības un izglītības iestādes līmenī ietverot: rekomendāciju izstrādi;mācības par starpresoru sadarbības veicināšanu;pieredzes apmaiņas darbnīcas.   Grupu supervīziju īstenošana pedagogiem, atbalsta personālam, sociālajiem darbiniekiem un izglītojamo mentoriem.    Individualizēta atbalsta sniegšana vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības programmas īstenojošo vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 4. kursam, saskaņā ar individuālu plānu, kas izstrādāts katram izglītojamajam: pedagoga atbalsts izglītojamajiem individuāli vai grupās lasītprasmes veicināšanai 1. – 3. klasē;pedagoga konsultācijas mācību priekšmetos un atbalsta pasākumu īstenošana izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;izglītības un skolu psihologa, sociālā pedagoga, pedagoga palīga, speciālā pedagoga, pedagoga karjeras konsultanta, bibliotekāra, skolotāja logopēda, surdotulka un ergoterapeita konsultatīvais atbalsts pēc nepieciešamības mērķa grupas izglītojamajiem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai PMP risks, kā arī izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;izglītojamo mentora programmu apguvuša izglītojamo mentora individuāls atbalsts izglītojamajiem no 13 gadu vecuma, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai PMP risks, kā arī izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē.  Izglītojamo mentora mācību programmas izstrāde un īstenošana. Iniciatīvu projektu un partnerības projektu īstenošana, tostarp nodrošinot darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautībām.  Interaktīvā rīka attīstīšana, izveidojot ar Valsts izglītības informācijas sistēmu savienotu interaktīvu atbalsta platformu sociālās atstumtības un PMP riska novērtēšanai un vadīšanai. Mērķsadarbības un izglītojošu pasākumu īstenošana. Komunikācijas un vizuālās identitātes nodrošināšanas pasākumi par Projekta īstenošanu. Projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.
Projekta rezultāti:Iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – viena valsts pārvaldes iestāde, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – viena valsts pārvaldes iestāde; rezultāta rādītājs – iestādes, kas veicinājušas vienlīdzīgu piekļuvi kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai pašvaldībās, jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošiem bērniem un jauniešiem, – viena valsts pārvaldes iestāde. Nacionālie rādītāji: izglītojamo skaits, kuri saņēmuši individualizētu atbalstu;izglītojamo, kuri ir saņēmuši individualizētu atbalstu un kuri, atkārtoti kārtojot vispārējās pamatizglītības eksāmenu, tajā ir ieguvuši augstāku novērtējumu nekā iepriekšējā eksaminācijas reizē,īstenoti  skolas-kopienas iniciatīvu projekti;īstenoti  izglītības iestāžu partnerības projekti.
Projekta īstenošanas pamatsMinistru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumi Nr. 483 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti” 4.2.3.1. pasākuma “Integrēta “skola-kopiena” sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi”.
Projekta sadarbības partneriLatvijas Republikas valstspilsētu un novadu pašvaldības; valsts un valsts augstskolu dibinātas profesionālās izglītības iestādes; valsts vispārējās izglītības iestādes; valsts augstskolu dibinātas vispārējās izglītības iestādes.
Kontaktpersona:Aiga Skrastiņa-Zommere, speciāliste vispārējās izglītības jautājumos, tālr. 25742243, e-pasts 
Publicitāte: