Burtnieka zandartam no akmens laikmeta līdz pat šodienai ir savs īpašais statuss – tas izveidojies par atpazīstamu zīmolu, pēc kura ir augsts pieprasījums Latvijas restorānos. Lai tas nostiprinātos kā kvalitatīvs un vietējā produkta simbols gan lokāli Vidzemē, gan visā Latvijā, zīmolam “Burtnieka zandarts” izveidota vizuālā identitāte un reģistrēta preču zīme un ģeogrāfiskā norāde “Burtnieka zandarts”.
Preču zīmes un ģeogrāfiskās norādes “Burtnieka zandarts” lietošanas tiesības šobrīd piešķirtas 10 ēdināšanas uzņēmumiem: restorānam “Rātes vārti”, viesnīcas “Wolmar” restorānam, restorānam “Akustika”, pavāru mājai “Līgatne”, Valmiermuižas alus virtuvei, kā arī kafejnīcām “Burtniekkrasts”, SIA “Ēdiendaris” (“Āža krogs” un “Būda”), “Promenāde”, “Hangu Sushi” un “Mazais Ansis”.
Burtnieka zandarta izvēli ēdienkartēs veicinājusi ilgstošā un sekmīgā sadarbība ar zvejniekiem, kuri to piegādā svaigu un ar saglabātu autentisko garšu. Preču zīmes lietošana pircējam sniedz garantiju, ka pasniegtais zandarts ir audzis un nozvejots Burtniekā.
Pieteikties preču zīmes “Burtnieka zandarts” lietošanai aicināti ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji, kuri no Burtnieka ezera zvejnieku saimniecībām iepērk zandartu. Preču zīmes lietošanas tiesības var saņemt, iesniedzot pašvaldībā iesniegumu.