
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.3. pasākums “Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam” atbalstu.
Projekta nosaukums | Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide |
Projekta numurs | 4.2.2.3/1/24/I/001 |
Projekta īstenošanas termiņš | 2024. gada janvāris – 2029. gada augusts |
Projekta finansējums | Projekta kopējais pieejamais finansējums ir EUR 49 731 514, tai skaitā ESF+ finansējums – EUR 42 271 786 apmērā un valsts budžeta finansējums – EUR 7 459 728 apmērā. Valmieras novada pašvaldībai: EUR 747 438,16, tai skaitā atlīdzība speciālistiem – EUR 424 988,93, pedagogu profesionālā atbalsta pasākumu īstenošanai – EUR 189 466, mācību literatūras iegādei – EUR 132 983,23. |
Projekta mērķis | Projekta mērķis ir izveidot un attīstīt vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu valsts, pašvaldību un izglītības iestāžu līmenī mācību procesa kvalitātes pilnveidei vispārējā un profesionālā izglītībā, veicināt izglītojamo izcilību un nodrošināt metodiskā atbalsta materiālus pedagogiem. |
Projektā plānotās darbības | 1. Vienota un stratēģiski pārraudzīta profesionālā atbalsta nodrošināšana visās mācību jomās un izglītības darba īstenošanas aspektos vispārējā un profesionālā izglītībā valsts līmenī, izmantojot esošos profesionālā atbalsta tīklus un koordinējot iesaistīto pušu sadarbību. 2. Profesionālā atbalsta nodrošināšana visās mācību jomās vai mācību priekšmetos un izglītības darba īstenošanas aspektos vispārējā izglītībā pašvaldību līmenī, stiprinot profesionālā atbalsta īstenošanas praksi pašvaldībās un sadarbību ar profesionālās izglītības iestādēm vispārējās izglītības mācību satura īstenošanā. 3. Vietēja un starptautiska mēroga profesionālā atbalsta nodrošināšana izglītības iestāžu līmenī, tai skaitā mērķēts profesionālais atbalsts profesionālām vidusskolām, tehnikumiem, koledžām un mākslu izglītības kompetences centriem, kas īsteno vidējās pakāpes profesionālās izglītības programmas un nodrošina metodiskā darba virsvadību savas nozares profesionālās izglītības satura īstenošanā, profesionālās izglītības mācību satura sasaistē ar vispārējās izglītības mācību saturu, un mācības pedagogiem un citām izglītības programmu īstenošanā, profesionālā atbalsta īstenošanā, izglītības satura attīstīšanā un vērtēšanā iesaistītajām personām. 4. Vispārējās izglītības metodiskā atbalsta materiālu izstrāde vai adaptācija, tai skaitā aprobācija, recenzēšana, publicēšana un uzturēšana, ievērojot pirmsskolas izglītības vadlīnijās un valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartos noteikto, kā arī identificētās izglītojamo mācīšanās un pedagogu profesionālā atbalsta vajadzības. Plašāk par projektā plānotajām darbībām šeit. |
Projekta sasniedzamie rezultāti | 1. Izveidota pedagogu profesionālā atbalsta sistēma un savstarpējās sadarbības tīkls valsts un pašvaldību līmenī, nodrošinot vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu vispārējā un profesionālā izglītībā nacionālā un reģionālā līmenī. 2. Aktualizēti vai izstrādāti metodiskā atbalsta materiāli atbilstoši MK noteikumos Nr.358 noteiktajām prasībām kā atbalsts pedagogiem secīgai mācību stundu vai tematu plānošanai, īstenošanai un mācību satura apguves novērtēšanai, nodrošinot vienlaicīgu izvērtēšanu visās mācību jomās un mācību priekšmetos dažādās vecuma grupās pēctecīgai un saskaņotai mācību satura ieviešanai. 3. Īstenoti daudzveidīgi un profesionālās pilnveides vajadzībām atbilstoši profesionālā atbalsta pasākumi vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem, , interešu izglītības un profesionālās ievirzes pedagogiem, atbalsta personālam, izglītības iestāžu vadības komandām, valstspilsētu un novadu pašvaldību izglītības jomas speciālistiem, metodiķiem, didaktiķiem, mācīšanās konsultantiem, nozaru ekspertiem, konventu pārstāvjiem un citām vispārējā un profesionālajā izglītībā iesaistītajām personām atbilstoši Ministru kabineta noteikumos minētajām projekta mērķgrupām. 4. Tehniski un saturiski pilnveidotas valsts izveidotās digitālās platformas – skolo.lv un mape.gov.lv – un tajās ietverto mācību resursu pieejamība. Plašāk par projektā sasniedzamajiem rezultātiem šeit. |
Publicitāte |