Valmieras novada pašvaldība iesaistās projektā un veido pedagogu profesionālā atbalsta sistēmu 

Pedagogu profesionālās pilnveides projekta metodiķu tikšanās. Metodiķi sēž arp galdu Valmieras Integrētajā bibliotēkā.

Valmieras novada pašvaldība un tās dibinātās izglītības iestādes iesaistās projektā “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”, lai Valmieras novadā pilnveidotu mācību procesa kvalitāti. 

Projekta mērķis ir izveidot un attīstīt vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu valsts, pašvaldību un izglītības iestāžu līmenī mācību procesa kvalitātes pilnveidei vispārējā un profesionālā izglītībā, veicināt izglītojamo izcilību un nodrošināt metodiskā atbalsta materiālus pedagogiem. 

Valmieras novadā līdz šim veiksmīgi darbojās Valmieras novada Izglītības pārvaldes Metodiskā dienesta koordinēts dažādu mācību priekšmetu un jomu koordinatoru tīkls. Projekts ļaus stiprināt šo vadošo metodiķu darbu, lai tie sniegtu profesionālu atbalstu pārējiem mācību jomu metodiķiem un pedagogiem izglītības iestādēs, kas kopumā veicinās kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības pieejamību. Augustā aizvadīta pirmā projekta tikšanās sanāksme ar projektā iesaistītajiem Valmieras novada metodiķiem, lai iepazīstinātu ar projekta mērķi, veicamajām aktivitātēm un nosacījumiem.

Septembrī aizritēja sagatavošanās process, lai jau oktobrī varētu īstenot daudzveidīgus un profesionālās pilnveides vajadzībām atbilstošus profesionālā atbalsta pasākumus metodiķiem un pedagogiem: 

  • 14. oktobrī Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā aizvadīti pedagogu profesionālās pilnveides kursi/ meistarklase “Iekļaujošā cirka metodes teātra mākslas mācību stundās” (3h) teātra mākslas skolotājiem vispārējās un interešu izglītības iestādēs.   Nodarbības laikā klātesošos Valmieras Gaujas krasta vidusskolas – attīstības centra pedagoģes Līga Grāpēna un Beāte Tetere iepazīstināja ar to, kas ir iekļaujošais jeb sociālais cirks, kā šī pieeja, kas izmanto cirka mākslas elementus kā radošu un attīstošu mācību līdzekli, pielietojama pedagoģijā, lai veicinātu personības attīstību, sociālo iekļaušanu, attīstītu prasmes un pielietotu arī kā terapeitisku līdzekli;
  • 21. oktobrī visas dienas garumā Valmieras 2. vidusskolā norisinājās mācību priekšmeta sports un veselība pedagogu profesionālā pilnveide (36h) 1. daļa. Profesionālās pilnveides kursu laikā vieglatlētikas treneris Reinis Krēgers vadīja lekciju par vispārējo fizisko sagatavotību, stāstot par savu pieredzi darbā ar jauniešiem, bet psiholoģiskās sagatavotības treneris Niks Lemeševskis sniedza skolotājiem dažādus praktiskus padomus, kā veicināt iekšējo motivāciju bērnos un jauniešos, lai ar prieku iesaiastītos sportiskās aktivitātēs. Kursu noslēgumā fiziskās sagatavotības treneris Kārlis Vanags demonstrēja dažādus kustību vingrinājumus, kas palīdz uzlabot mobilitāti, sava ķermeņa izjūtu un spēju radoši un brīvi kustēties dažādās situācijās; 
  • 23. oktobrī Valmieras sākumskolā notika (7h) kursi “Pāreja no pirmsskolas uz sākumskolu” pirmsskolas izglītības iestāžu metodiķiem, 1. – 3. klašu pedagogiem. Kursos skolotāji analizēja galvenos kritērijus, kas nosaka bērnu gatavību skolai, un dalījās ar praksē pārbaudītiem paņēmieniem. Kursu laikā lektore Inita Irbe sniedza efektīvas metodes un stratēģijas lasītprasmes veicināšanai un dabaszinībās apgūstamajām prasmēm. Savukārt Valmieras Pārgaujas sākumskolas direktore Ilze Skrastiņa dalījās pieredzē par topošo pirmklasnieku vasaras nometni, kuras mērķis ir palīdzēt adaptēties skolas vidē, bet Valmieras sākumskolas logopēde Ilona Tropa stāstīja par skolas ilggadējo pieredzi, kā skolēni jau vasaras sākumā kopā ar ģimenēm iepazīst skolas vidi.  Kursu noslēgumā I. Tropa prezentēja lasīšanu kopā ar skolas suni Toto, lai veicinātu  lasītprasmi;
  • 24. oktobrī Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijā norisinājās Latvijas Universitātes (LU) profesores, LU Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes zinātņu prodekānes Ivetas Reinholdes vadīts seminārs sociālo zinību un vēstures skolotājiem “Lobēšana” (2h). Iepazīšanaš ar lobēšanas jēdzienu, būtību, tiesiskajiem regulējumiem. Viegli, saprotami un interesanti tika sasaistīta teorija ar reāliem piemēriem. 

Savukārt 20. novembrī Valmieras sākumskolā norisināsies seminārs “Kā iekļaut, atbalstīt un saglabāt līdzsvaru klasē”. 

Tāpat dažādas konsultācjas un seminārus gan klātienē, gan tiešsaistē organizē Valsts izglītības un attīstības aģentūra. Pedagogi un iestāžu metodiķi aicināti sekot līdzi aktuālajam nodarbību grafikam šeit

Projekts ilgst no 2024. gada janvāra līdz 2029. gada augustam. Projekta kopējais pieejamais finansējums ir 49 731 514 EUR, tai skaitā ESF+ finansējums – 42 271 786 EUR apmērā un valsts budžeta finansējums – 7 459 728 EUR apmērā. Valmieras novada pašvaldībai: 747 438,16 EUR, tai skaitā atlīdzība speciālistiem – 424 988,93 EUR,  pedagogu profesionālā atbalsta pasākumu īstenošanai – 189 466 EUR, mācību literatūras iegādei –132 983,23 EUR.

Projektu īsteno Valsts izglītības attīstības aģentūra, Valmieras novadā to koordinē Valmieras novada pašvaldība. Līdzfinansējumu nodrošina Eiropas Sociālais fonds Plus.