30.aprīlī Valmieras teātra Apaļajā zālē pirmizrāde britu dramaturga Harolda Pintera autobiogrāfiskākajai lugai “Nodevība”, ko tulkojusi un iestudē režisore Inese Mičule. Pinters ir neviennozīmības meistars un banālo mīlas trīsstūra situāciju viņš paceļ daudz dziļāku un vispārinātāku pārdomu līmenī. Galvenajās lomās Elīna Vāne, Kārlis Freimanis un Rihards Jakovels.
Septiņu gadu garumā Emma un vīra draugs Džerijs, regulāri tiekoties kādā dzīvoklī, slēpj savu mīlas sakaru no Emmas vīra Roberta. Neuzticības daudzās sejas – šaubas, eiforija, nemiers, ekstāze un vilšanās.
“Luga mani aizrāva ar to, ka jēdziens “nodevība” nav viennozīmīgs. Kuru tad īsti nodod? Sevi vai otru? Un kā vārdā? Gribu meklēt atbildes, kas nodevības brīdī tiek pazaudēts, un – kas iegūts,” saka režisore Inese Mičule.
Luga par mīlestību, kaislību un laiku, kas vienlīdz poētiski un sāpīgi pēta kā mīlētāju attiecības, tā vīriešu draudzības fundamentu. Kritiķi izceļ lugas virtuozo struktūru, lakoniskos dialogus un arī sāpīgo skatīšanās pieredzi, jo cilvēka spēju būt brutāli cietsirdīgam pret otru, dramaturgs ir atklājis, nevienu nesaudzējot.
Harolds Pinters (Harold Pinter, 1930–2008), Nobela prēmijas laureāts, ir viens no ietekmīgākajiem 20. gadsimta britu dramaturgiem. Arī scenāriju autors, aktieris, režisors un cilvēktiesību aizstāvis. Britu modernā avangarda klasiķis, kuru ierasti min līdzās absurda estētikas pīlāriem Semjuelam Beketam (Samuel Beckett) un Ežēnam Jonesko (Eugène Ionesco).
Izrādes radošajā komandā arī scenogrāfs Gints Sippo, kostīmu māksliniece Ilze Vītoliņa, gaismu māksliniece Krista Erdmane.
Foto Matīss Markovskis
Informāciju sagatavoja:
Marta Cekule,
Valmieras teātra sabiedrisko attiecību un reklāmas speciāliste





