Metodiskais darbs ietver sistēmisku atbalsta pasākumu kopumu, kurā tiek īstenotas diagnosticējošas, analītiskas, pētnieciskas, izglītojošas un informatīvas darbības, kas pamatotas pedagoģijas zinātnes teorētiskajās nostādnēs un praktiskā, inovatīva pieredzē.
Metodiskā darba mērķis: paaugstināt Pašvaldības izglītības iestāžu izglītības procesa kvalitāti un pedagogu profesionālās kompetences.
Metodiskā darba saturs:
- Izglītības vadlīniju izpratne;
- Zinātnē un pieredzē balstītas prakses izveide;
- Reālās dzīves situācijām tuvināta mācību satura, jaunu darba formu, mācīšanas, mācīšanās un vērtēšanas metožu un līdzekļu izstrāde;
- Iestāžu pedagogu metodiskā darba vadība un atbalsts;
- Efektīva mācību un audzināšanas darba metožu ieviešana iestāžu praksē.
Metodiskā darba uzdevumi:
- Augstas kvalitātes mūsdienīga mācību procesa nodrošināšana visās Pašvaldības iestādēs;
- Pedagoģiskā procesa īstenošana saskaņā ar izglītības aktualitātēm;
- Izglītības problēmu radoša risināšana;
- Sadarbības ar pedagogiem nodrošināšana dažādos līmeņos;
- Pārmaiņu vadības atbalsta nodrošināšana.
Metodiskā darba formas:
- Zinātniski pedagoģiskās literatūras analīze, pedagoģiskā procesa pētniecība, inovatīvu ideju integrēšana pedagoģiskajā praksē;
- Pedagoģiski metodisko pasākumu organizēšana, pedagogu iesaistīšana;
- Pedagogu pašizglītības atbalsts; profesionālās pilnveides programmu izstrāde, īstenošana;
- Sadarbības nodrošināšana profesionālās pieredzes apmaiņai, labās prakses izplatīšanai.
Atslēgas vārdi metodiskā darba organizēšanai Valmierā
- iestāžu mācīšanās kultūras un vides veidošana
- sadarbībā balstīta pedagogu mācīšanās
- pedagogu profesionālo prasmju pilnveide darba vietā
- sadarbība, atbalsts, nevis kontrole
Mācīšanās/metodiskās jomas
Valmierā darbojas šādas mācīšanās vai metodiskās jomas:
- Dabaszinātņu joma
- Tehnoloģiju joma
- Matemātikas joma
- Sports un veselība
- Valodu joma
- Sociālā un pilsoniskā joma
- Kultūras izpratnes un pašizpausmes joma
- Sākumizglītības metodiskā joma
- Vērtībizglītības metodiskā joma
- Iekļaujošas izglītības atbalsta joma
Metodiskā darba virzieni 2020./2021.m.g.:
labās prakses piemēru popularizēšana, ieviešot kompetenču pieejā balstīto mācību saturu;
iekļaujošās izglītības pieejas nodrošināšana visos izglītības posmos;
mūsdienīgas mācību stundas organizēšana, izmantojot digitālo pratību;
pedagogu profesionālās kompetences pilnveidošana un sadarbības veicināšana.